Descoperă progresul impresionantei autostrăzi montane din România!

foto: pixabay

Avansăm spre finalizarea autostrăzii: 80% din lucrări, conform directorului CNAIR

Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat progrese semnificative pe mai multe șantiere din România, inclusiv activitățile desfășurate de antreprenorul austriac PORR Construct, care a mobilizat nu mai puțin de 620 de muncitori și 200 de utilaje.

Lucrările sunt într-un stadiu avansat, atingând aproape 80% din total, ceea ce sugerează că deschiderea circulației pe acest sector ar putea avea loc chiar înainte de termenul prevăzut inițial pentru 2027. Pistol a menționat că stațiile de asfalt, betoane și baza pentru producția de prefabricate funcționează eficient, asigurând un flux constant de materiale necesare lucrărilor. În plus, se lucrează intens la finalizarea celor două galerii ale tunelului Momaia, care se vor întinde pe o lungime de aproximativ 1.350 de metri.

Detalii despre tronsonul Tigveni – Curtea de Argeș

Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești, ce se desfășoară pe o lungime de 9,86 kilometri, se află complet în județul Argeș. Aceasta va include nouă poduri, trei pasaje, un tunel și un nod rutier, imaginile trasate pe hârtie promițând o infrastructură modernă și eficientă.

Lucrările la tunelul Momaia se dovedesc a fi cele mai complexe, implicând construirea structurii de rezistență, instalarea utilităților și amenajarea terasamentelor. Așadar, provocările nu sunt puține pentru constructori, dar ritmul actual de muncă ar putea conduce la finalizarea lucrărilor mai devreme decât se preconizează.

Finanțare și costuri

Valoarea contractului pentru acest segment de autostradă se ridică la 1,67 miliarde lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată de Programul Transport 2021-2027. Dată fiind mobilizarea actuală a resurselor, CNAIR estimează că acest tronson va putea fi deschis circulației înainte de termenul oficial, ceea ce ar reprezenta o veste bună pentru șoferii din România.

În concluzie, speranțele pentru o rețea rutieră mai dezvoltată în România par să se îndeplinească, iar avansul accelerat al lucrărilor ar putea îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră a țării. Cristian Pistol a declarat: „Stația de asfalt, cea de betoane și baza de producție a prefabricatelor funcționează și asigură un flux continuu de materiale necesare activităților în șantier.”

Distribuie acest articol