Altex preia Brico Dépôt România și intră pe piața de bricolaj: magazinul rămâne activ, iar produsele Kingfisher continuă să fie vândute

V. E.
Sursa foto: Google Maps

Altex România a anunțat oficial preluarea rețelei Brico Dépôt începând cu data de 2 mai 2025, marcând astfel extinderea companiei în zona retailului de bricolaj, printr-o tranzacție strategică cu grupul britanic Kingfisher.


Începând de joi, 2 mai 2025, Brico Dépôt România a devenit parte a grupului Altex, cel mai mare retailer electro-IT din România. Tranzacția a fost inițial anunțată în decembrie 2024, iar finalizarea acesteia reprezintă un pas important atât pentru cumpărător, cât și pentru fostul proprietar – grupul britanic Kingfisher.

Potrivit unui comunicat emis de Altex, magazinele Brico Dépôt vor continua să funcționeze fără întreruperi. De asemenea, colaborarea cu Kingfisher nu se încheie odată cu această preluare – produsele sub marcă proprie dezvoltate de Kingfisher vor rămâne disponibile pe rafturile rețelei.

Extinderea portofoliului Altex prin achiziția Brico Dépôt marchează intrarea companiei pe piața locală de bricolaj. Este o mutare care poate aduce o consolidare semnificativă într-un domeniu diferit de cel în care retailerul român a activat până acum.

În anul 2024, Brico Dépôt România a înregistrat vânzări de aproximativ 302 milioane de euro, conform datelor raportate de companie.

De cealaltă parte, Kingfisher justifică decizia de a se retrage din România printr-o realiniere strategică a obiectivelor de business la nivel european.

„Finalizarea vânzării Brico Dépôt România ne permite să ne concentrăm strategic pe piețele unde avem o poziție puternică și putem crea valoare pentru acționari. Totodată, vom continua să oferim brandurile noastre exclusive clienților din România”, a declarat Thierry Garnier, CEO al grupului Kingfisher.


Prin această tranzacție, Altex își extinde influența pe piața românească de retail, diversificându-și activitatea și mizând pe oportunitățile oferite de sectorul de bricolaj, în timp ce Kingfisher își reconfigurează planurile de dezvoltare, rămânând totuși prezent în România prin brandurile sale.

Distribuie acest articol