Criză în industria auto: Germania avertizează că producția de mașini riscă să fie blocată din cauza Chinei

V. E.

Constructorii auto germani trag un semnal de alarmă privind întârzierile cauzate de restricțiile Chinei asupra exportului de metale rare. Producția de automobile ar putea fi grav afectată dacă situația nu se remediază rapid.

Industria auto germană, la un pas de blocaj din cauza Chinei

Pentru prima dată, Asociația Constructorilor Germani de Automobile (VDA) avertizează public că producția de mașini este amenințată de întârzierile cauzate de autorizațiile de export întârziate și procedurile vamale stricte din China.

Potrivit președintei VDA, Hildegard Mueller, aceste probleme afectează livrarea componentelor esențiale, punând în pericol fluxul normal de producție pentru producătorii auto germani.


Volkswagen și Bosch, deja afectați de restricțiile chineze

China a emis autorizații pentru un număr redus de furnizori de metale rare, iar printre beneficiari se află și partenerii Volkswagen. Însă, spune Mueller, cantitățile livrate sunt insuficiente pentru o funcționare stabilă a lanțului de producție.

Situația este confirmată și de Bosch, unul dintre cei mai importanți furnizori de componente auto din lume. Compania a transmis că noile reglementări impuse de Beijing au blocat activitatea furnizorilor, aceștia neputând obține la timp licențele necesare pentru export.


Industria europeană, sub presiune din ce în ce mai mare

Declarațiile venite din partea celor mai mari actori din industria auto europeană reflectă o presiune crescândă în ceea ce privește relațiile comerciale cu China. Exportul de materii prime esențiale este supus unor proceduri mai dure, în timp ce Europa rămâne dependentă de aceste resurse pentru a-și menține competitivitatea industrială.

„Dacă situaţia nu se schimbă rapid, nu este exclus să apară întârzieri şi chiar oprirea producţiei”, a spus Muller, citată de Reuters.


Un precedent periculos pentru întreaga industrie auto

Întârzierea producției sau chiar oprirea completă a acesteia nu ar afecta doar companiile germane. Datorită poziției cheie pe care o are Germania în industria auto europeană, orice dezechilibru major se poate propaga rapid către alte state, inclusiv România, unde numeroase uzine și fabrici depind de comenzile marilor jucători germani.

Distribuie acest articol