Cancelaria Asemenea Cu Dacia Renault Și Obține O Economie Semnificativă La Autovehiculele N1
Cancelaria a semnat recent un contract de leasing operațional cu Grupul Dacia Renault pentru achiziționarea a 17 autovehicule Dacia Duster pick-up, toate noi și în garanție. Aceasta realizare a fost posibilă prin achiziție directă, utilizând sistemul electronic de achiziții publice, respectând astfel legislația în vigoare.
Instituția a explicat că au fost solicitate oferte de la RAAPPS, Dacia și Ford pentru mașini fără șofer, având ca obiectiv principal achiziția de vehicule produse în România. „Oferta Dacia a fost cea mai avantajoasă”, afirmă reprezentanții Cancelariei. În paralel, Ford a propus o soluție alternativă, oferind două autoturisme electrice Puma, printr-un contract de comodat, însă fără costuri pentru Cancelarie.
Contractul cu Dacia se va desfășura pe o perioadă de trei luni, cu o lună de grație, începând din 1 octombrie. În acest interval, se vor pregăti demersurile necesare pentru un acord-cadru pe patru ani.
Costul inițial al contractului încheiat cu RAAPPS era de 850.000 de lei lunar pentru 30 de autoturisme cu șofer. După schimbarea conducerii guvernamentale și o renegociere, numărul vehiculelor a fost redus la 16, ceea ce a dus la un cost lunar de 480.000 de lei.
Noul contract de leasing, un pas înainte pentru eficiență
Noul contract cu Dacia Renault implică un cost lunar de 80.000 de lei pentru cele 17 autovehicule noi. Spre comparație, oferta RAAPPS consta în 17 mașini fără garanție, la un preț lunar de 128.000 de lei. Aceste vehicule vor fi folosite de demnitarii și angajații Cancelariei care necesită transport pentru îndeplinirea responsabilităților de serviciu.
Cu toate acestea, Sindicatul Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului a ridicat anumite semne de întrebare, acuzând Cancelaria de contravenții legale. Aceștia susțin că instituția încalcă OUG 156/2024 și OUG 34/2023, care interzic leasingul de autovehicule pentru instituțiile publice. Sindicaliștii afirmă că rolul Cancelariei nu include transportul de mărfuri și că Regulamentul de Organizare și Funcționare a fost modificat pentru a părea legal.
Aceasta situație suscită bile albe, dar și roșii în discuția despre transparența și eficiența cheltuielilor publice, rămâne de văzut cum va aborda Cancelaria aceste acuzații și cum va funcționa noul sistem de leasing în practică.