Google pompează 100 de milioane de dolari într-o companie sud-coreeană pentru ochelari inteligenți revoluționari

F.R.
Susa foto: design.google

Google Investiție Strategică în Ochelarii Inteligenți: O Nouă Direcție în Tehnologie și Fashion

Google a decis să își extindă influența pe piața ochelarilor inteligenți, anunțând o investiție de 100 de milioane de dolari în brandul sud-coreean Gentle Monster. Această misune a companiei are ca scop transformarea ochelarilor de realitate extinsă (XR) într-un accesoriu de modă, mai degrabă decât un simplu gadget tehnologic. Acordul îi va oferi Google un procent de 4% din acțiunile Gentle Monster, conform informațiilor publicate de modaes.com.

Investiția are fundamente solide, având în vedere că se înscrie într-un plan de dezvoltare a unui nou model de ochelari inteligenți, care este programat să fie lansat în 2026. Proiectul se desfășoară împreună cu alte companii notabile, cum ar fi Warby Parker, iar samsung va contribui cu partea de hardware. Acest dispozitiv va funcționa pe un sistem de operare dedicat pentru ochelari XR, numit Android XR.

O Schimbare de Paradigmă pentru Google Glass

Această mișcare marcantă reprezintă o întoarcere semnificativă față de eșecul precedent al Google Glass din 2013, un produs care nu a reușit să capteze piața din cauza costurilor ridicate și a designului neatractiv. De această dată, Google își propune ca tehnologia să fie integrată într-un design modern și atrăgător. Sundar Pichai, CEO-ul Google, a subliniat la conferința I/O din luna mai că „ochelarii inteligenți trebuie să fie obiecte de modă care să îl ajute pe utilizator să uite că îi poartă".

Gentle Monster, înființată în 2011 de Kim Hankook, a reușit să redefinească ochelarii ca un simbol al stilului, asociindu-se cu vedete globale precum Jennie sau Gigi Hadid. În plus, în 2024, compania a raportat venituri impresionante de 789,1 miliarde de woni (aproximativ 525 milioane de euro), cu un profit operațional de peste 200.000 de miliarde de woni, dublu față de anul precedent. De asemenea, vânzările internaționale reprezintă acum 38% din totalul cifrei de afaceri.

Perspectiva Viitorului pentru Gentle Monster

Astăzi, Gentle Monster are o valoare estimată la 3,6 trilioane de woni (2,4 miliarde de euro), ceea ce o face de trei ori mai valoroasă decât în 2020, când a obținut statutul de unicorn. Colaborarea cu Google consolidează imaginea brandului ca un competitor de vârf în domeniul luxului tehnologic.

Prin această investiție, Google își propune să își afirme poziția pe piața emergentă a ochelarilor inteligenți, un sector în care mai multe companii, precum Meta – în parteneriat cu Ray-Ban, Oakley și Prada – precum și Apple, cu propriul model de ochelari, se pregătesc să concureze pentru dominanță. Snap, de asemenea, își va lansa modelul Specs în 2026, intensificând competiția pe acest nou segment de piață.

Pe scurt, investiția Google în Gentle Monster nu doar că deschide noi orizonturi pentru tehnologia purtabilă, ci setează și standarde în integrarea esteticii în inovațiile tehnologice. Aceasta ar putea putea promova și mai mult acceptarea ochelarilor inteligenți ca parte din viața cotidiană a consumatorilor.

Distribuie acest articol