Investiție de amploare în infrastructura din Constanța
CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a încheiat un acord cu Ministerul Transporturilor pentru lărgirea drumului care conectează varianta ocolitoare a municipiului Constanța cu porțile 7 și 9 ale portului. Proiectul se va desfășura în cadrul contractului de finanțare nr. 109/2025, ce vizează extinderea acestui drum la patru benzi.
Conform informațiilor transmise pe rețelele sociale de reprezentanții companiei, obiectivul de investiție include și joncțiunea drumului cu „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră”, facilitând astfel accesul spre zona de nord a Portului Constanța. Această extindere va rezolva problemele de congestionare a traficului pe un segment rutier care, în prezent, nu este dimensionat corespunzător pentru volumul de vehicule grele.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 291.631.544,71 lei, fiind susținută prin cofinanțări: 118.405.679,52 lei din fonduri europene și o sumă similară de la bugetul de stat, completată cu 10.760.336,87 lei din partea beneficiarului.
Investiția este parte a Programului Transport 2021-2027, având ca scop dezvoltarea unei rețele de transport regionale, rezistente la schimbările climatice și eficiente din punct de vedere al costurilor. Obiectivele specificate includ:
- Fluidizarea circulației
- Îmbunătățirea accesului pentru traficul greu în portul Constanța Nord
- Eliminarea blocajelor în intersecțiile critice
- Creșterea siguranței rutiere, în special la sensul giratoriu de pe autostrada A4
De asemenea, se preconizează o scădere semnificativă a costurilor de operare a autovehiculelor, minimizarea timpilor de așteptare și reducerea riscurilor de accidente, toate contribuind în mod direct la îmbunătățirea condițiilor de mediu.
În concluzie, lărgirea drumului de legătură între varianta ocolitoare a municipiului Constanța și porțile 7 și 9 se dovedește a fi o inițiativă esențială pentru fluidizarea traficului la port, asigurând totodată un acces mai bun și mai sigur pentru transporturile de marfă. Aceasta va contribui la creșterea eficienței operațiunilor portuare și la reducerea impactului asupra mediului.